|
Zakup i kodowanie biletu
Zakupu i kodowania biletów okresowych dokonuje się w Punktach Sprzedaży Biletów (PSB), Punktach Obsługi Klienta (POK) lub w Biurze Obsługi Klienta (BOK). Wystarczy podać sprzedawcy MIGAWKĘ lub inną przystosowaną do tego kartę (ELS) i opłacić wybrany bilet. Można go także samodzielnie zakupić i zakodować w nowych biletomatach mobilnych i stacjonarnych lub zakupić przez Internet.
Kodowanie to elektroniczne zapisywanie na karcie zakupionego biletu okresowego. W momencie zakupu biletu bezpośrednio u sprzedawcy lub w biletomacie kodowanie odbywa się automatycznie i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności od kupującego. Natomiast w przypadku zakupu biletu za pośrednictwem sklepu internetowego, należy go zakodować w trakcie najbliższej kontroli biletów (nie zapomnij poinformować kontrolera o posiadaniu niezakodowanego biletu) lub u sprzedawcy w:
- Biurze Obsługi Klienta (BOK),
- jednym z 3 Punktów Obsługi Klienta (POK),
- jednym z blisko 150 Punktów Sprzedaży Biletów (PSB),
lub samodzielnie w
- jednym z ok. 700 nowych biletomatów zainstalowanych w pojazdach,
- jednym z 55 specjalnie oznakowanych biletomatów starszego typu zainstalowanych w autobusach marki Volvo,
- jednym z 16 biletomatów stacjonarnych ustawionych na terenie Łodzi.
W punktach obsługiwanych przez sprzedawców wystarczy podać MIGAWKĘ i poprosić o zakodowanie biletu. Nie trzeba okazywać żadnych dokumentów ani potwierdzeń! W przypadku biletomatów kartę należy włożyć do specjalnej kieszeni i wykonywać polecenia znajdujące się na wyświetlaczu.
Bilety okresowe można kupić z 30-dniowym wyprzedzeniem, jednak za pośrednictwem sklepu internetowego można tego dokonać nie później niż 1 dzień przed rozpoczęciem okresu ich ważności.
WAŻNE! Informacje dotyczące nowo zakupionych biletów mogą pojawić się w urządzeniu kontrolerskim z opóźnieniem (nie później niż następnego dnia) spowodowanym koniecznością przesyłu danych z systemu centralnego MIGAWKI.